6-8 september - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bram Snel - WaarBenJij.nu 6-8 september - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bram Snel - WaarBenJij.nu

6-8 september - Sydney

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

08 September 2016 | Australië, Sydney

Donderdag 8 september
Gisteren zijn we voor het eerst Sydney in geweest. Voor Boaz en Ravi is de korte treinreis (10 minuten) al een belevenis op zich. Als we de trein uitstappen hebben we meteen een geweldig panorama op de bekende Sydney Harbour bridge en het Opera house. Van daaruit nemen we een ferry door de haven waarbij je beide van alle kanten goed kan bekijken. De brug vind ik groter dan verwacht en het opera house kleiner, maar wel erg indrukwekkend. Boaz en Ravi vinden de boten in de haven het meest indrukwekkend. De ferry brengt ons naar Manly aan de overkant van het water, tot groot plezier van de boys. We kopen broodjes in de supermarkt en hele stoere zonnebrillen voor Boaz en Ravi en gaan dan voor het eerst deze vakantie naar het strand. Het is heerlijk weer en met zo’n 18 graden nog net te doen in de zon. Als het warmer wordt moeten we echt een parasol gaan aanschaffen.

We reizen dezelfde route weer terug. Eenmaal thuis ga ik nog een rondje hardlopen in het eerder genoemde Sydney park dat iets heuvelachtiger blijkt dan de eemnesser polder! Weer terug genieten we van een verdiende ‘Corona’ en koken we een heerlijk maaltje. Het is handig dat de verhuurder duidelijk een hobbykok is, want alles is voorhanden in de keuken.

We doen er toch iets langer over om te acclimatiseren. We hebben alle vier moeite om in slaap te komen. Boaz en Ravi slapen beneden op de slaapbank en wij boven. We schakelen langzaam om naar de nieuwe tijd.
Het buurtje waar we zitten doet ons een beetje denken aan de Vogelenbuurt in Utrecht met een mix van verschillende mensen, met mooie oude huisjes en leuke restaurantjes en koffietentjes en kleine supermarktjes. Het leuke van een verblijf in iemand anders huis is dat je ook een idee krijgt hoe het is om op die plek te wonen. Zo heb ik vanmorgen de vuilnisbakken even buiten gezet en herkennen de mensen van de koffietent ons al. Je wordt een klein beetje onderdeel van de buurt.

Hoewel we weinig slapen zijn Boaz en Ravi onverminderd vrolijk. Vooral Boaz heeft voor elke dag 200% energie en slurpt alle nieuwe indrukken en ervaringen op. Ik weet niet hoeveel hij zich later nog van deze reis zal herinneren, maar er zal zeker iets van blijven hangen al is het maar het verlangen om nieuwe dingen op te zoeken.

Vandaag reizen we weer naar de stad om iets van het centrum te verkennen. We bekijken te voet het opera house nog even en gaan dan naar de botanical gardens. In een veel te toeristisch treintje rijden we in 25 minuten door de tuinen en moeten toegeven dat het best een leuke rit was.
We lopen nog wat rond in de stad en als de kleine benen moe worden, reizen we weer naar huis.

Morgen verlaten we Sydney en gaan we de camper ophalen, dan kan ons echte ‘reizen’ beginnen.
We reizen dan richting de ‘Blue Mountains’…

• 08 September 2016 - 20:48

Janny Schuijl:

hheel leuk ziet het er uit ,ik kijk met plezier uit naar het volgende verslag,heel veel pelzier met z,n vieren

• 08 September 2016 - 22:30

Wouter:

Wat een genot om daar zo met het hele gezin te zijn en nieuwe dingen te ontdekken. Wel een beetje jaloersmakend... Maar wie weet, kan ik het hele gezin ook overtuigen om zoiets te gaan doen. Geniet ervan en wees voorzichtig. Noor mist Boaz heel erg, zegt ze.

• 09 September 2016 - 10:00

Bert Snel:

Hoi wereldreizigers Wat leuk om jullie verhalen te horen.Ookgoed dat de jongens het zo naar hun zin hebben. Mooi om die dingen in het echt te zien,die je van foto's en TV kent.Spannend nu met de Camper op pad. Wij zien het helemaal voor ons. Geniet ervan en we zijn benieuwd naar jullie volgende verslag. Veel plezier!