11 - 12 september - reis naar Fingal Bay - Reisverslag uit Fingal Bay, Australië van Bram Snel - WaarBenJij.nu 11 - 12 september - reis naar Fingal Bay - Reisverslag uit Fingal Bay, Australië van Bram Snel - WaarBenJij.nu

11 - 12 september - reis naar Fingal Bay

Door: Bram/Floor

Blijf op de hoogte en volg Bram

13 September 2016 | Australië, Fingal Bay

Maandag 12 september

Gisteren zijn we in de Blue Mountains nog even bij de Wentworth Falls gestopt. Alweer een hele mooie waterval. We zijn naar een uitzichtpunt gelopen vanwaar we de waterval goed konden zien en dat ook qua afstand haalbaar was voor de jongens.

Op de bijbehorende parkeerplaats hebben we de eerste tak geraakt met de camper. Deze is met 3,5 meter aardig hoog en dus is het soms lastig inschatten of je ergens door kan rijden. Bij twijfel niet doen, dus. Binnenkort zal ik eens op de bovenkant klimmen om te zien of er schade is.

Na een road-side picknick en een potje voetbal met Boaz op een cricketveld (die zie je hier meer dan voetbalveldjes) stappen we de bus in voor onze rit naar het strand.

We hebben ervoor gekozen om de binnenlandse route te nemen door Wollemi National Park. De route is net zo mooi, als heuvelachtig en net zo hobbelig als traag. Een Motorhome is eigenlijk een gevulde porseleinkast op een aanhanger met een spanbandje erom. Dan heb je een beetje een idee van de middag. We halen een gemiddelde van 70 km per uur terwijl we 350 km af moeten leggen. Gelukkig heeft Floor onderweg de camping gebeld en hebben we een late-arrival-procedure doorgekregen; de sleutel wordt klaargelegd. We zijn nu dus ook in geval van nood bereikbaar op ons nieuwe Australische nummer; (+61) 411884563

Nadat de misselijkheid van de haarspeldbochten wat weggezakt is bij Boaz en Ravi en we op rechte wegen rijden, liggen ze tevreden bovenin de camper filmpjes te kijken. Dat is vast illegaal, maar werkt wel tegen het moe worden;-).

Langs de weg zien we onze eerste kangoeroes, soms hele velden vol, Boaz mist ze steeds net, vanuit het raampje van zijn kraaiennest. Floor en ik zien ook heel veel aangereden kangoeroes langs de weg, waardoor ik nog voorzichtiger ga rijden omdat het begint te schemeren (dan worden ze actiever, zeggen ze). Dan zien we in de verte een bosbrand. We willen het aan Boaz vertellen maar dan roept hij zelf al naar beneden; Papa! Mama! Lieve help! het bos staat in brand! Gelukkig is de brandweer er al mee bezig.

Na een korte junk-food-stop rijden we door naar de camping waar we de bus snel parkeren en allemaal gaan slapen, maar niet voordat we nog even in het donker naar het strand zijn gelopen, op uitdrukkelijk verzoek van Ravi. Boaz doet een vreugdedansje in het zand. Ravi vindt de weg naar zee door uiterste geconcentreerd te luisteren naar de golven met een verrukte uitdrukking op zijn gezicht. Hij blijkt een echte beach boy.

Fingal Bay
Een prachtige baai met een wit zandstrand. We zitten op een camping aan deze baai en lopen vanaf de camping zo het strand op. Dat hebben Floor, Boaz en Ravi vandaag dan ook gedaan, terwijl ik in een naburig stadje (Nelson Bay) inkopen ging doen in de supermarkt en slijterij (want ze verkopen hier geen bier of wijn in de supermarkt). De meeste boodschappen zijn ongeveer 25 tot 40% duurder dan in Nederland, sommige nog meer. Een grote pot mayonaise kost hier 7 dollar (bijna 5 euro) en een sixpack bier van 21 dollar (bijna 15 euro) is geen uitzondering. Mensen verdienen hier ook wel meer dan in Nederland. Ik zag bij de Aldi (ja ook hier) een vacature voor assistent filiaal manager voor een omgerekend salaris van 60K in Euro!

Vanmorgen hebben we even relaxed gedaan. Boaz en Ravi hebben echt hun slaap en rust nodig om alle nieuwe impulsen aan te kunnen. Ze hebben het wel echt naar hun zin. Ravi is sinds we op pad zijn elke dag merkbaar beter gaan praten. Zijn woordenschat en zinsopbouw gaan heel hard vooruit, waarschijnlijk doordat hij de hele dag met Boaz optrekt. Als ze bovenin hun bed liggen te keten ’s avonds en Floor of ik even ‘boos’ moeten worden horen we hem zeggen; Mama, dat deed ik niet hoor, dat deed Boaz! Of nog sterker, hij begint al engels te praten en zegt op de vraag ‘whats your name’?: my name is Ravi, whats your name?

Vanavond hebben we voor het eerst geBBQ-t. Aan de zijkant van de camper hebben we een uitschuifBBQ op gas, superhandig! Ernaast zit een autoradio-cd spelertje met ingebouwde boxjes.
We hebben dus de eerste; ‘put another shrimp on the barbie’ met een muziekje van Jack Johnson gehad! Genieten hoor! Morgen gaan we op koala jacht.

• 13 September 2016 - 07:07

Diane:

Leuk weer! Top van die upgrade!! Irritant dat Je altijd alert moet zijn met dat soort dingen. Nou hier is het ook net Australië er kwam een spin uit de openhaard zetten ik had mijn spullen al bijna ingepakt!!!

• 13 September 2016 - 08:44

Maaike:

Wat ontzettend leuk om alles zo te lezen - lekker dat alles nu geregeld is en je echt je vakantie reis kan beginnen he... Het klinkt echt heerlijk allemaal!! Hier namens Teun (ziek op de bank) het verzoek om ook een kangoeroe en koala foto te posten :-)

• 13 September 2016 - 12:13

Bram Snel:

We gaan ons best doen Teun. Een kangoeroe moet in ieder geval wel lukken denk ik!

• 13 September 2016 - 15:59

Peter En Truus:

We lezen alles, bepaald geen straf! Een boeiend verslag. Leuk om te lezen hoe de kinderen reageren. Ik begreep van Maren dat Sepp s'avonds dit wordt voorgelezen. Liefs

• 13 September 2016 - 20:40

Joris En Maren:

Wat een fijne verhalen weer! En ja......we hebben alles gelezen. Echt super om zo meegenomen te worden in jullie reis. We zien het helemaal voor ons. Sepp vindt het nu wel genoeg en jullie mogen van hem wel weer thuis komen :-). Maar dan moet hij nog even geduld hebben. Geniet van deze bijzondere tijd en blijf vooral veel schrijven.
    Veel liefs van ons!
    Ps...... We hebben vandaag 'gewinkeld' in de moestuin. Ik zal wat foto's sturen!

• 13 September 2016 - 23:08

Bregje En Jankees:

Wat een leuke avonturen weer! Niet blijven plakken daar als Aldi manager hoor! ;)
    Geniet van al t moois.
    Kus voor de boys en jullie
    Ook 1 van Lexi uiteraard!

• 16 September 2016 - 16:26

Bert Snel:

Hallo samen. Wat laat met onze reactie internet niet altijd goed op de camping. Wat leuk om.jullie verslagen te lezen. Onze trip naar Nieuw Zeeland komt weer helemaal boven drijven. Wat leuk dat de jongens ook zo genieten.Heel veel plezier en we kijken uit naar de komende berichten. Wij gaan morgen weer verder al een beetje op weg naar de ferry. Nog steeds prachtig weer zo rond de 30 graden.